Sanomalehdet kampanjoivat lukemisen ilon puolesta

Nuorille suunnatun Tarina tarinan takana -kampanjan chatbotissa Pyhimys, Ellinoora ja Heikki Kuula kertovat tarinat hittibiisiensä takaa.

YK:n Kansainvälistä lukutaitopäivää vietetään 8. syyskuuta. Sanomalehtien Liiton jäsenlehdilleen tuottama lukutaitopäivän kampanja Tarina tarinan takana tuo esiin lukemisen iloa ja merkitystä. Erityisesti nuorille suunnattu kampanja keskittyy tarinankerronnan riemuun ja kannustaa lukemaan – myös sen, mitä on rivien välissä.

Kampanjassa Ellinoora, Pyhimys ja Heikki Kuula kertovat omin sanoin tarinat hittibiisiensä Leijonakuningas, Kynnet, kynnet ja Bae takaa ja innostavat samalla lukemaan.

– Tällä kampanjalla tahdomme tuoda esiin sitä, että lukeminen on paitsi innostavaa, avartavaa ja uusia näkökulmia avaavaa myös yksinkertaisesti tosi hauskaa. Tarinankerronnan muoto on tässä uusi – chatbot-keskustelu – mutta sen ydin on kuitenkin hyvässä tarinassa, mediakasvatusasiantuntija Hanna Romppainen Sanomalehtien Liitosta sanoo.

Tarina tarinan takana -chatbotin löytää osoitteesta m.me/tarinatarinantakana.
YK:n Kansainvälistä lukutaitopäivää vietetään 8.9.

Lisätietoja:
Hanna Romppainen
mediakasvatusasiantuntija
hanna.romppainen@sanomalehdet.fi

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s